Holly Jackson - Moordgids voor lieve meisjes

Gepubliceerd op 16 maart 2021 om 11:48

ᴡᴀᴀʀ ɢᴀᴀᴛ ʜᴇᴛ ʙᴏᴇᴋ ᴏᴠᴇʀ?

ZAAK GESLOTEN
Iedereen in Little Kilton kent het verhaal: de knappe en populaire eindexamenscholiere Andie Bell werd door haar vriendje Sal Singh vermoord, waarna hij zelfmoord pleegde.

Zelfs vijf jaar later ziet Pippa Fitz-Amobi nog de impact die de zaak op het dorp heeft gehad. Pip heeft zich altijd afgevraagd wat er nu precies is gebeurd. Wanneer ze de zaak kiest als onderwerp voor haar profielwerkstuk, komen er al snel geheimen boven die iemand liever verborgen had willen houden. Het lijkt wel alsof diegene haar tegenwerkt – zou de echte moordenaar nog leven?
‘Een cadeautje voor lezers die gek zijn op nagelbijtend spannende mysteries.’ – Kirkus Review

ᴍɪᴊɴ ᴠᴇʀᴡᴀᴄʜᴛɪɴɢᴇɴ ᴠᴀɴ ᴅɪᴛ ʙᴏᴇᴋ

Deze bangepoeperd gaat eens out of my comfort zone. Ik vind thrillers, moord, dood en alles wat erbij komt kijken VRESELIJK! maar iets in de boek trok toch mijn aandacht en hij stond dus ook al een tijdje op mijn tbr-list. Nu het volgende deel uit is, kwam ik moordgids van lieve meisjes weer veel tegen op Instagram. Dus deze dappere dodo heeft hem toch maar besteld. En ik moet hem van mijzelf ook meteen lezen, want ik weet hoe ik ben, dan staat die alsnog ongelezen in de kast. Ik ga dus beginnen. Wish me Luck. Hopelijk kan ik nog slapen.

ᴡᴀᴛ ᴠᴏɴᴅ ɪᴋ ᴇʀ ᴠᴀɴ?

Ik vond het begin wat moeizaam lezen, ik moest nogal wennen aan de schrijfstijl en de lettertype. Doordat het boek niet in de 'ik' vorm geschreven was raakte ik snel de draad kwijt, normaal lees ik namelijk boeken in de ik vorm want dat vind ik gewoon lekkerder lezen. En de voorganslogboeken, dat lettertype mocht van mij wel iets groter, ik bedoel ik ben ook al 30, ik kan dat niet zo goed lezen ;)

Maar anyway, dat verhaal was goed! ik heb echt genoten van dit boek, hoewel ik af en toe rillend op de bank zat bij spannende scenes, voornamelijk dat stuk dat ze gingen kamperen in het bos brr, en het stukje van de verdwijning van de hond. Ik heb ook wel even moeten huilen toen bleek dat de hond was verdronken, mijn hart brak echt wel een beetje. Zo zielig!

Toch vond ik het verhaal reuze interessant, dat zo'n jong meisje zulke dappere dingen doet en haar eigen leven op het spel zet om de waarheid te achterhalen wie de moord van Andie & Sal op zijn geweten heeft. Ik zeg haar eigen leven op het spel zetten omdat Pippa van de moordenaar dreigbrieven en sms'jes krijgt dat ze moet stoppen met haar onderzoek.

Pip houdt alles bij in haar voorganslogboek. In haar logboeken lees je mee in haar noties, en de gesprekken / interviews die zij met de vrienden van Andie & Sal heeft, en met de mogelijke verdachten op de dubbele moord.

Dit boek heeft een hoop verrassingen die je totaal niet ziet aankomen, en het blijft tot het einde spannend wie de moordenaar(s) zijn. Ik had het totaal niet verwacht en dat maakt het lezen van een boek ook wel eens leuk, dat het niet al te voorspelbaar is en tot het eind gissen is hoe het afloopt.

Ik ben enthousiast en wil nu dus ook echt gewoon de volgende delen lezen, dus die ga ik snel bestellen!

ʜᴏᴇᴠᴇᴇʟ sᴛᴇʀʀᴇɴ ɢᴇᴇғ ɪᴋ ᴅɪᴛ ʙᴏᴇᴋ?

★★★★