Brittainy C. Cherry - Oostenwind

Gepubliceerd op 25 januari 2022 om 10:47

Aaliyah en Connor zouden elkaar nooit meer zien. Dat dachten ze tenminste. 'Oostenwind' is het tweede deel van de verslavende Kompas-serie van Brittainy C. Cherry.

Tijdens een koude Halloween ontmoet Aaliyah een superheld: Connor Roe. Ze hebben een geweldige tijd, maar zien elkaar daarna niet meer. Tot Aaliyah twee jaar later de kans van haar leven krijgt: seniorredacteur worden bij een groot tijdschriftbedrijf. Ze moet alleen een interview zien te regelen met de meest begeerde vrijgezel van New York… Connor Roe. 'Oostenwind', deel 2 in de Kompas-serie van Brittainy C. Cherry, is net zo verslavend als het eerste deel 'Zuidenwind', en het is onmogelijk om niet verliefd te worden op Connor.

Er zijn van die boeken die je stil maken, je raken tot diep in je ziel en je bij blijven tot in de eeuwigheid. Oostenwind is zo'n boek. Dit boek bevat zoveel emoties tegelijkertijd en het heeft dus een hoop indruk gemaakt.

"Ik liet mijn pijn nooit aan iemand blijken. Als ze hadden geweten hoe moeilijk ik het had, hadden ze zich zorgen om me gemaakt. Ik zat er helemaal niet op te wachten dat iemand zich zorgen om me maakte, zeker mijn moeder niet, Zij had al genoeg op haar bordje, en het laatste wat ze kon gebruiken was dat ze zich zorgen om mij moest maken, omdat ik me zorgen maakte over haar. Toch weerhield dat haar niet van bezorgd om mij te zijn"

Connor, in het vorige deel maakte we al kennis met hem en ik vond hem toen al heel interessant en boeiend en wilde stiekem veel meer van hem lezen dan de 'bijrol' die hij had in Zuidenwind. Ik merkte toen al dat er meer achter hem schuil ging dan hij deed voorkomen en was dan dus ook echt wel heel blij dat Oostenwind over Connor zou gaan. Aaliyah was een heel nieuw personage waar we nog niet eerder iets van hadden gelezen, ik was dus ook echt super benieuwd naar wie het hart van Connor kon gaan veroveren.

Hoewel ik méga uitkeek naar dit boek was ik toch ook een beetje bang om er aan te beginnen. Mede doordat Zuidenwind mij zo goed was bevallen en ik bang was dat Oostenwind daarom misschien wel wat zou gaan tegenvallen omdat het vorige deel al zo goed was. Maar ook omdat, als ik eenmaal aan het boek begonnen ben het verhaal ook een keer uit is. Ik wilde het dus eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen. Helaas kon ik mijn nieuwsgierigheid niet te lang bedwingen en ben ik toch maar begonnen. En het boek was natuurlijk weer veel sneller uit dan ik had gewild en liet mij achter met een hoop, een hele hoop emoties.

"Maar ik voel wel de hele tijd liefde. Ik noem dat liefdesflitsen - kleine of grote momenten waarop je je met iemand verbonden voelt. Van die kleine momenten van liefde hou ik het meest."

Ik hoopte vooral dat, Jax & Kennedy uit het eerste deel, zuidenwind nog vaak langs zouden komen. Ik kon nog geen afscheid van ze nemen en ik miste ze. Maar Connor was in de tussentijd verhuist naar New York terwijl Jax en Kennedy met hun dochter achterbleven in Havenbarrow. Hoewel het koppel weinig tot niet voorkwam in Oostenwind heb ik ze in dit verhaal toch eigenlijk niet gemist. Oostenwind draaide echt om Connor en Aaliyah en alleen hun verhaal, hun personages waren genoeg voor dit verhaal.

"Had ik het al over haar glimlach gehad? Ja, daar had ik het al over gehad, maar het kan geen kwaad om die nog eens te noemen. Met die glimlach van haar kon ze zelfs iemand die heel diep in de put zat een paar gelukkige momenten bezorgen. Haar glimlach zoog mij naar haar toe en ik kon mijn ogen niet meer van haar afhouden"

Dit verhaal was intens, vol met liefde, tranen, lachbuien en hartverscheurende momenten. Het was meer dan alleen een love story. Connor gaf wijze levenslessen om jezelf meer te accepteren en van jezelf te gaan houden, er kwamen trauma's en ziektes in voor. Maar vooral was er heel veel liefde in dit verhaal. Niet perse op romantisch vlak, maar vooral liefde die voorkwam uit vriendschap, liefde voor familie en liefde voor jezelf.

De schrijfstijl was weer heel prettig, De hoofdstukken waren niet te lang en  Brittainy weet de zware onderwerpen goed af te wisselen met een goede dosis humor waardoor het verhaal toch nog een beetje luchtig bleef waardoor het weer als een trein weg las.

"Ik hou van je, mimede ik terwijl ik hem recht in de ogen keek. Ik moest het wel zeggen, ik moest hem laten weten dat ik, wat er ook zou gebeuren, van hem hield. Want los van alle bullshit, los van ons menselijke drama, besefte ik dat hij echt het licht van mijn leven was. Hij was het licht uit het oosten dat mij korte tijd had beschenen en me er op zo'n krachtige manier aan het herinnerd dat ik er niet in mijn eentje voor stond."

Ik kan nog zoveel woorden bedenken om te laten weten wat ik van dit boek vond, maar je moet dit verhaal zelf ervaren. Want geen enkel woord kan uitdrukken hoe mooi dit verhaal was. Ik heb intens genoten van Oostenwind, ik heb wat tranen laten vallen en ik heb hard op moeten lachen. Maar bovenal voelde ik heel veel liefdesflitsen en wilde ik regelmatig de pagina's in duiken om Connor en Aaliyah even een flinke knuffel te geven waar ze zo naar verlangde. Ik heb deze twee in mijn hart gesloten en voorlopig blijven ze daar nog wel even zitten.

Ik kijk uit naar deel 3, Westenwind. Het verhaal over Damian die we in deel 2 mochten leren kennen. Net zoals Connor in het eerste deel was, boeiend en interessant geld dat ook voor Damian, maar vind ik Damian nog een tikkeltje mysterieus. Ik hoop dus dat het heel snel april is en we weer kunnen gaan genieten van een prachtig verhaal. Want dat gaat het vast en zeker worden.

"Tot ware liefde was je pas in staat als je het kon opbrengen in de spiegel te kijken, de minpunten te zien, en jezelf desondanks te accepteren als een volledig mens die het grootste geluk verdiende."

Het is moeilijk dit boek in sterren te beoordelen, omdat 5 sterren simpelweg te weinig is want dit boek verdient zoveel meer!

Zomer en Keuning, heel erg bedankt voor dit recensie exemplaar. Ik heb vol liefde dit boek gelezen.

★★★