Linda van Rijn - Ciao Bella

Gepubliceerd op 8 juni 2022 om 09:25

Sanne en Hugo hebben een paar jaar geleden camping Ciao Bella aan het Italiaanse Gardameer overgenomen. Na een intensieve verbouwing loopt de camping in de buurt van Peschiera del Garda inmiddels prima. Met hun dochtertje Zoë en zoontje Noah genieten Sanne en Hugo van de Italiaanse zon, het succes van hun camping en hun leven dat sinds de emigratie naar Italië zoveel beter is geworden. Dat komt niet in de laatste plaats door de vrienden die ze in hun nieuwe thuisland hebben gemaakt. Zo is Sanne bevriend geraakt met de Nederlandse Helena, die yogalessen geeft aan de campinggasten. Met haar extravagante en vrijgevochten natuur is Helena de tegenpool van Sanne, maar dat maakt hun band juist zo goed. En niet alleen Sanne en Helena kunnen het goed met elkaar vinden, ook Zoë kan goed opschieten met Helena’s zoontje Alexander. Op een nacht wordt Sanne gebeld door Helena, die helemaal in paniek is. De vader van Alexander, die ze liever geen rol laat spelen in zijn leven, is langsgekomen en er is ruzie ontstaan. Sanne gaat direct naar haar vriendin toe en treft Helena bloedend aan. Maar wat er precies is gebeurd, blijft vaag. Helena wil het allemaal zo snel mogelijk vergeten en Sanne probeert hetzelfde, maar dat verandert als de politie voor de deur staat en er vragen worden gesteld die Sanne niet kan beantwoorden…

Ciao Bella is het nieuwste boek van Linda van Rijn, en weer een heerlijke vakantiethriller. Sinds we weten wie Linda van Rijn is moet ik eerlijk bekennen dat ik een beetje met een dubbel gevoel haar boeken lees. De mysterie die ik normaal ervaarden tijdens het lezen van haar boeken was nu een beetje weg. Hoewel ik heel nieuwsgierig was naar wie Linda van Rijn nu was, vond ik het grote mysterie eromheen achteraf toch eigenlijk ook wel wat hebben. Toch heb ik wel weer genoten van Ciao Bella.

"Voor ze het wist, was ze begonnen Pinterestborden aan te maken en achteraf gezien wist ze ook wel dat ze toen de beslissing voor zichzelf al had genomen dat ze een avontuur in het buitenland wilde aangaan"

Zoals altijd lezen de boeken van Linda van Rijn weer heerlijk weg. Hoewel de hoofdstukken voor mij net iets te lang zijn en daarom soms wat langdradig worden waardoor ik af en toe een beetje de draad kwijt raak en ik niet helemaal meer precies weet wat ik heb gelezen, is de schrijfstijl wel heel fijn en makkelijk waardoor het toch lekker leest. Maar de hoofdstukken mogen van mij, net als bij de meeste thrillers toch wel wat korter, dan zal het boek nog net iets fijner lezen en blijf je met je aandacht in het verhaal.

Het verhaal was leuk, niet heel spannend maar het was zeker een fijn verhaal om lekker op je strandbedje te kunnen lezen. Ik had dit boek dan ook met een dag uit. Hoewel het verhaal dan niet heel spannend was gebeurde er in het boek best wel wat dingen, dingen die je niet verwacht en waar je echt je vinger niet op kunt leggen, sommige dingen werden naar verloop van tijd wel wat  voorspelbaar maar er waren een hoop onverwachte dingen, het is ook echt gissen welke kant het verhaal  nu precies op gaat.

"Haar gezin verkeerde nog in rust en er werd door niemand een beroep op haar gedaan. Ze was alleen met het kabbelende water aan het voeten en het uitzicht, dat na enkele honderden meters verdween in de ochtendnevel"

Het einde vond ik wat abrupt, voor mijn gevoel kwam je uit het niets meteen bij het plot en was het verhaal ook uit, van mij had het wat langer gemogen, ik had daar graag nog wat meer van willen lezen.

Desalniettemin was Ciao Bella weer een heerlijke vakantie thriller van Linda van Rijn.

"Natuurlijk was er een wond vanbinnen, een wond die nog schrijnde en pijn deed en die nog lang niet was genezen. Maar dat was een kwestie van tijd. Uiteindelijk zou je hier sterker uit komen"

Marmer, heel erg bedankt voor dit recensie exemplaar.