Marijke Verhoeven - De regels van het spel / Tess

Gepubliceerd op 6 juni 2022 om 08:00

Wanneer haar collega’s uitvallen, neemt Tess de organisatie voor het Deense benefietconcert van een ABBA-tributeband op zich. Al snel beseft ze dat ze dit niet alleen kan regelen. Maar als de knappe chef-kok Daniel zich met haar werkzaamheden bemoeit en dreigt haar álle touwtjes uit handen te nemen, weet ze niet of ze zo blij is met zijn hulp...

"So I say
Thank you for the music, the songs I'm singing
Thanks for all the joy they're bringing"

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit boek echt fantastisch was! ik heb zo intens genoten van dit verhaal. Ik heb zelf ooit een opleiding gedaan als evenementen organisator, nooit iets mee gedaan, maar door het lezen van dit boek begint het toch te kriebelen en denk ik oohh dit wil ik ook! mijn droom was altijd concerten en festivals organiseren en ik was zó jaloers op Tess en kon alleen maar denken 'dit wil ik ook' maar wie weet ooit..

"Plots voel ik me onhandig, rond en dik in mijn rode, te strakke rokje en mijn borsten die pront vooruitstaken"

De regels van het spel leest heerlijk weg mede door de korte hoofdstukken de fijne schrijfstijl en omdat het een redelijk kort verhaal is. Het verhaal bezit genoeg humor waarbij je hardop moet lachen, is soms wat emotioneel, geen tranen dal maar af en toe moet je wel even een dikke brok wegslikken en het is soms zelfs nog een tikkeltje spannend. Het verhaal is voorspelbaar maar er zaten zeker ook genoeg onverwachte wendingen in het verhaal. Maar vooral de personages maakte de regels van het spel een leuke boek. De personages zijn stuk voor stuk leuke mensen, die je het liefst allemaal in je vrienden groep wilt hebben. Zeker Tess, Daniel en Jesper maar uiteraard ook de kleine Féline.

"Op het gras bleef ik stilstaan en verwonderde me over de duizenden sterren die boven me fonkelden als diamanten aan een wolkeloze hemel"

Hoewel ik zelf vrijwel tot niets heb met ABBA, ken ik de nummers uiteraard wel, de bekende dan maar ik geloof dat meer dan de helft van de ABBA nummers bekend zijn haha. Maar toch vond ik het heerlijk om te lezen, het begin van elk hoofdstuk begon dan ook met een stukje songtekst en het nummer van ABBA en dat vond ik een leuke toevoeging aan het verhaal.

De regels van het spel - Tess komt uit op 12 juni en is alleen te lezen als ebook en is een dikke aanrader om te lezen. Ik ben dan ook super benieuwd naar het volgende deel, De regels van het spel - Lotta, die uit komt op 19 juni.

Bedankt de verhalenfabriek dat ik mee mocht doen met deze blogtour.

★★★

Wil je de regels van het spel - Tess ook graag lezen? Het verhaal is e-only en verkrijgbaar bij alle online verkoopkanalen, Kobo plus en de online bibliotheek.