Iris Visser - Bij kennis

Gepubliceerd op 10 maart 2021 om 13:14

Wanneer Julia Vermeer het meest recente filmpje van haar vloggende broertje Joost ziet, kan ze hem wel wurgen. Samen met de rest van Nederland ziet ze zichzelf, onder invloed van pijnstillers, haar oneindige liefde verklaren aan haar behandelend arts. Wat de rest van Nederland echter niet weet is dat het filmpje, naast een uiterst gênante vertoning, ook een reünie laat zien. Thomas, dat was de naam van haar beste vriend en eerste liefde die ze elf jaar geleden voor het laatst zag. Deze hereniging had ze zich dan ook heel anders voorgesteld: het liefst in een flatterende jurk, aan de arm van een Ryan Gosling look-a-like en niet met het seksleven van een zwaarlijvige panda. Het maakt de situatie er niet makkelijker op als blijkt dat haar collega en aartsvijand Sara haar zinnen op Thomas heeft gezet en van plan is hem mee te nemen naar het jaarlijkse kerstdiner van haar werk...

ᴍɪᴊɴ ᴠᴇʀᴡᴀᴄʜᴛɪɴɢᴇɴ ᴠᴀɴ ᴅɪᴛ ʙᴏᴇᴋ

Ik had over dit boek niet heel veel verwachtingen. Ik heb hem wel vaak voorbij zien komen op instagram en de recensies zijn goed. Bij Kennis stond al wel even op mijn tbr-list. Op aanrader van andere ga ik dit boek nu dus lezen. Ben benieuwd.

Bij kennis is een heerlijk ontspannen verhaal waar je je lekker in kunt verliezen en niet teveel bij hoeft na te denken.

Dit is een verhaal die je eigenlijk gewoon in één ruk wilt uitlezen, het is makkelijk geschreven en het boek zit vol met humor en hilarische situaties wat soms lijdt tot hardop lachen

Thomas en Julia zijn vroegere vrienden, ze hebben elkaar leren kennen op vakantie in Frankrijk waar beide gezinnen elk jaar terug keren. De vriendschap begon omdat Julia geen roze jurk aan wilde maar een korte broek, helaas moest de korte broek in de was, en daar was Thomas de redder in nood die haar wel een korte broek wilde lenen. En zo begon hun vriendschap, maar de vriendschap ging na jaren over in liefde en toen Julia eindelijk haar gevoelens wilde toegeven aan Thomas ... Lees zelf maar ;) ik ga niet spoilen.

Het verhaal wordt verteld door 2 tijdlijnen. De vroegere vakanties van Thomas & Julia en hun hechte vriendschap, en het nu, waar Julia, Thomas weer tegenkomt in het ziekenhuis na haar auto ongeluk. En dan komt er ook nog dat gênante filmpje van Julia's broertje Joost online. Zal dit weer een beging zijn voor hun vroegere hechte vriendschap of meer?

Bij kennis is dus het ideale boek voor een luie middag en voor als je eens wat luchtigs wilt lezen. Een aanrader is het zeker!

★★★★

ᴡɪʟ ᴊᴇ 'ʙɪᴊ ᴋᴇɴɴɪs' ᴏᴏᴋ ɢʀᴀᴀɢ ʟᴇᴢᴇɴ?