Charlotte De Monchy - Nee heb je

Gepubliceerd op 28 mei 2021 om 12:15

Een sabbatical op Bali pakt voor workaholic Bobbie heel anders uit dan verwacht

Als Bobbie bij de bedrijfscoach zit en er alleen maar testbeeld op haar netvlies verschijnt, beseft ze dat ze misschien toch wel een beetje overwerkt is. Gelukkig heeft haar baas een klusje voor haar op Bali, het eiland waar haar zus Lauren woont, met wie ze al negen jaar gebrouilleerd is. Ze hoeft alleen de uitkoop van een surfschool te regelen, zodat het bedrijf daar een luxe resort kan bouwen. Daarna heeft ze tijd zat om de ruzie met Lauren bij te leggen en zichzelf op te laden op een wit bountystrand.

Op Bali pakt het allemaal heel anders uit dan verwacht. De eigenaar van de surfschool, ene Samuel, zegt doodleuk niets voor de verkoop te voelen. En haar zus staat ook niet echt te springen als Bobbie onverwachts met een enorme koffer op de veranda van haar restaurant staat. Bobbie is er toch van overtuigd dat ze beiden zal kunnen ompraten en ze boekt om te beginnen een paar surflessen bij Samuel. Maar de relaxte levenshouding, het heerlijke klimaat en de charmes van haar surfleraar missen hun uitwerking niet. Is het misschien zijzelf die het roer radicaal moet omgooien?

Oh wat is nou fijner dan op de bank, onder een dekentje met een warme kop thee luisteren naar de regen die tegen het raam klettert met een heerlijke feelgood roman in je handen, en die zich ook nog afspeelt in één van de mooiste en warmste landen ooit? Helemaal niets natuurlijk!

Wat heb ik genoten van dit boek zeg. Hoewel het niet een bijster interessant verhaal was en ik dit ook wel een van de mindere boeken van Charlotte de Monchy vond heb ik er toch enorm van genoten. De schrijfstijl is zoals altijd weer heerlijk, de locatie is perfect, de personages zijn leuk en er komt genoeg zon in voor wat ook wel weer fijn is met al die regen.

Ik ben ooit jaren geleden op vakantie geweest naar Bali, en ik weet een beetje hoe het daar aan toe gaat met de ceremonies en al die vieze beestjes. Brr!
Maar tijdens het lezen van dit boek kreeg ik toch af en toe ook wel een beetje de rillingen. Niemand zit te wachten om midden in de nacht naar de wc te gaan en daar een vies groot eng beest ziet die naar je zit te kijken. Ik durfde een paar nachten dus niet meer 's nachts mijn bed uit. En dan die ceremonies.. Tanden knippen!? for real.. ik moest het even opzoeken waarom ze dat in vredesnaam doen, maar ik ben er achter. Ze knippen ze niet af, maar ze vijlen de tanden. Klinkt dan weer een stuk vriendelijker maar toch. ;)

Al met al een heerlijk boek om lekker bij weg te dromen en zorgt het boek er voor dat je meteen je koffer wil pakken en een vakantie wil boeken naar Bali, ondanks de vieze beesten en gekke ceremonies. Het strand is dan wel weer de moeite waard

★★★★

ᴡɪʟ ᴊᴇ 'Nee heb je' ᴏᴏᴋ ɢʀᴀᴀɢ ʟᴇᴢᴇɴ?

Nee heb je is verkrijgbaar bij alle (online) boekhandels als ebook , luisterboek of paperback.