Rebecca Yarros - Onweerstaanbaar

Gepubliceerd op 23 juni 2021 om 17:27

'Onweerstaanbaar' van Rebecca Yarros is het emotionele vierde deel van haar populaire Flight & Glory-serie.

'Onweerstaanbaar' van Rebecca Yarros is het vierde deel in de serie 'Flight & Glory'. Dit boek heeft dezelfde hoofdpersonen uit het eerste deel, 'Onverminderd'. Josh en Ember hebben samen veel doorstaan: afstand, verdriet, het zware militaire leven. Dat alles heeft Ember nooit echt gewild, want nadat haar vader is omgekomen in Afghanistan heeft zich een angst in haar genesteld die er met geen stok valt uit te slaan. Het laatste wat ze dan ook wil is Josh naar Afghanistan vertrekken, en dat is precies wat er in 'Onweerstaanbaar' gebeurt. Rebecca Yarros weet als vrouw van een militair als geen ander hoe dat is en beschrijft het prachtig invoelend. Eerder verschenen in de Flight & Glory-serie 'Onverminderd', 'Onbereikbaar' en 'Onverwacht'.

Wat vond ik er van?

Deze week is EINDELIJK deel 5 van de flight & Glory serie uitgekomen en is de blogtour van onverschrokken in volle gang bij Zomer & Keuning en daarom vandaag maar de blog van deel vier!

Ik ben blij want Josh & Ember zijn terug. Ik denk toch wel dat hun wel echt mijn favoriete stel is van deze serie. Ik heb in deel 1 zo van hun verhaal genoten, heel veel gehuild ook en dat was bij dit deel niet anders.

Josh en Ember hebben samen al veel overwonnen in hun relatie, verdriet, afstand en het militaire leven. Ember houdt zich overeind door de belofte die Josh haar heeft gedaan, maar dan komt hij met een vernietigend besluit. Hij gaat terug naar het land waar ze haar vader is verloren. Kunnen ze dit ook overwinnen? Het verhaal zit weer vol verassingen en heel veel liefde, maar is hun relatie nog wel zo stabiel als voorheen?

Onweerstaanbaar is weer een ongelofelijke intense en emotionele rollercoaster van alle emoties die je je maar kunt bedenken. Verdriet, woede, angsten en liefde, na het lezen van dit boek moet ik ook echt een beetje bijkomen en ben ik stiekem een beetje blij dat dit voor nu het laatste deel is om te lezen. Deze serie is zo ongelofelijk heftig dat ik me er dagenlang mee bezig heb gehouden, ik voelde me gewoon een beetje zoals Ember zich voelde, maar ook Paisley en Sam. Deze serie heeft zo veel met me gedaan en ik heb echt tranen met tuiten moeten huilen of nouja, huilen? je kunt het beter janken noemen.

Ik kan nog zoveel schrijven over dit fantastische boek, maar eerlijk gezegd kan ik de woorden niet zo goed vinden dus ik laat het hier maar gewoon bij. :)

★★★★

Wil je 'onweerstaanbaar' ook graag lezen?