Colleen Hoover - Mijn belofte aan jou

Gepubliceerd op 17 juni 2021 om 10:38

Hoe perfect hun liefde ook is, het léven is verre van perfect. Kan hun liefde overleven?

'Mijn belofte aan jou' van bestsellerauteur Colleen Hoover gaat over Quinn en Graham, die elkaar ontmoeten wanneer ze ontdekken dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Zes maanden later krijgen ze zelf een relatie. Dan gaat deze roman fast-forward naar zes jaar later: de relatie van Quinn en Graham kent ook hobbels. Hoe perfect hun liefde ook is, het zijn allebei mensen, en mensen zijn niet perfect. Hun belofte aan elkaar komt onder druk te staan. Maar van breken is geen sprake, als het aan Graham ligt. Colleen Hoover schreef met 'Mijn belofte aan jou' een roman die ontroert en aan het denken zet. 'Een verhaal dat je gelezen moet hebben' - Hebban.nl over 'Nooit meer'

Wat vond ik er van?

"𝒗𝒓𝒐𝒆𝒈𝒆𝒓 𝒗𝒐𝒏𝒅 𝒊𝒌 𝒉𝒆𝒕 𝒏𝒊𝒆𝒕 𝒆𝒓𝒈 𝒐𝒎 𝒂𝒍𝒍𝒆𝒆𝒏 𝒕𝒆 𝒛𝒊𝒋𝒏. 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒏𝒖 𝒊𝒌 𝒋𝒐𝒖 𝒉𝒆𝒃, 𝒗𝒐𝒆𝒍 𝒊𝒌 𝒎𝒆 𝒆𝒆𝒏𝒛𝒂𝒂𝒎 𝒂𝒍𝒔 𝒊𝒌 𝒂𝒍𝒍𝒆𝒆𝒏 𝒃𝒆𝒏"

*𝒈𝒓𝒂𝒉𝒂𝒎

Ik vind het een beetje lastig om een recensie te moeten schrijven over dit boek want eerlijk gezegd ben ik er nog steeds een beetje stil van. Dit boek was zo'n krachtig, mooi en hartverscheurend verhaal dat ik er echt nog een beetje van moet bijkomen. Maar ik ga het toch proberen.

Samen met Christina van @booklover.amsterdam las ik dit prachtige boek van Colleen Hoover. Voor Christina was Colleen Hoover helemaal nieuw, ik heb al een aantal boeken van hoor mogen lezen en ik was vanaf het begin al fan van haar. Want wauw wat kan Colleen Hoover schrijven zeg. Haar boeken zijn stuk voor stuk bijzonder en raken mij elke keer weer met haar heftige onderwerpen.

Laat ik beginnen met de manier van schrijven van Colleen Hoover. Haar schrijfstijl is zo fijn en vooral ook heel realistisch en levensecht waardoor het boek echt bij je binnen komt en je heel goed weet te raken, het verhaal is ook alles behalve voorspelbaar, natuurlijk op een aantal punten wel maar over het algemeen was alles één groot mysterie, en het verhaal laat je gewoon niet los. Van begin tot eind wordt je mee genomen in het emotionele verhaal van Quinn en Graham. Dit boek was voor ons dus ook een hele snelle buddyread want met 2 dagen hebben we met pijn in ons hart de laatste pagina's gelezen.

Quinn en Graham leren elkaar kennen op het meest verdrietige moment in hun leven, wanneer ze ontdekken dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Een paar maanden later krijgen Quinn & Graham zelf een relatie met elkaar en zijn ze hun ware soulmates, maar dan..

Quinn en Graham hebben een sterke kinderwens en  door de vele pogingen tot een zwangerschap wat maar niet wil lukken omdat Quinn onvruchtbaar blijkt te zijn komt het huwelijk van Quinn en Graham in gevaar. Quinn zondert zich steeds meer af van Graham  wat nare gevolgen krijgt, en waardoor je als lezer niet zeker bent of het nog wel goed komt tussen hen, dus doorlezen is de enige optie.

De hoofdstukken worden verteld tussen toen en nu en het begint met een hoofstuk van toen, hoe ze elkaar leerde kennen bij het ontdekken van de affaire tussen hun partners daarna het nu, 9 jaar later na hun eerste ontmoeting met elkaar. Zo komen we beetje bij beetje achter het verhaal van Quinn en Graham toen ze elkaar net leerde kennen, hoe hun relatie tot stand kwam en wat ze allemaal hebben mee gemaakt in die 9 jaar tijd, maar vooral het verhaal van het nu is emotioneel en aangrijpend en raakt ze steeds weer keer op keer.

Kortom dit boek raakt je, blijft je nog lang bij en zet je vooral aan het denken. Over hoe je met elkaar om gaat, in je relatie maar zeker ook naar andere toe. Denk goed na voor je vragen gaat stellen naar een ander over eventuele kinderen, wat voor jou misschien heel vanzelfsprekend is, is dat niet voor iedereen het geval.

𝑏𝑒𝑑𝑎𝑛𝑘𝑡 𝑐𝘩𝑟𝑖𝑠𝑡𝑖𝑛𝑎, 𝑣𝑜𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑙𝑒𝑢𝑘𝑒 𝑒𝑛 𝑔𝑒𝑧𝑒𝑙𝑙𝑖𝑔𝑒 𝑏𝑢𝑑𝑑𝑦𝑟𝑒𝑎𝑑!

★★★★

Wil je 'mijn belofte aan jou' ook graag lezen?