Julie Caplin - De kleine theewinkel in Tokio

Gepubliceerd op 21 oktober 2021 om 11:00

Wanneer reisblogger en fotograaf Fiona een reis naar Japan wint, waar ze begeleid zal worden door een bekende Japanse fotograaf, kan ze haar geluk niet op. Tot ze op het vliegveld niet door Yutaki Araki wordt opgehaald, maar – en nog veel te laat ook! – door de man die tien jaar eerder haar hart brak: fotograaf Gabe Burnett. Tot haar opluchting herkent hij haar niet, maar het beloven een paar zware weken te worden…

Gelukkig is het gastgezin waar ze logeert fantastisch. In hun kleine theewinkeltje leert Fiona van alles over theeceremonies en de Japanse manier van leven, en ze voelt zich er helemaal zen. En wanneer ze met Gabe tijdens een van hun uitstapjes onder de kersenbloesem loopt, begint ze bijna te geloven dat er achter zijn arrogante houding nog een heel andere kant schuilgaat.

Helaas was de kleine theewinkel in Tokio niet helemaal mijn boek. Ik keek er heel erg naar uit om dit verhaal te lezen maar hij viel toch wat tegen. Jammer maar we kunnen nu eenmaal niet alle boeken leuk vinden.

Ik vond het heel lastig om in het verhaal te komen en te blijven en het kwam dan ook niet helemaal binnen waardoor ik de helft van de tijd dacht; wat heb ik nu eigenlijk gelezen? Voornamelijk doordat er redelijk wat personages in voor kwamen, en dan met name Japanse die al heel moeilijke namen hadden raakte ik het spoor vaak een beetje bijster. Ik wist op ten duur echt niet meer wie wie was. Gelukkig lukte het me op het einde wel een beetje om ze uit elkaar te houden.

𝒘𝒆 𝒉𝒆𝒃𝒃𝒆𝒏 𝒘𝒂𝒂𝒓𝒅𝒆𝒓𝒊𝒏𝒈 𝒗𝒐𝒐𝒓𝒉𝒆𝒕 𝒐𝒖𝒅𝒆, 𝒅𝒖𝒔 𝒓𝒆𝒑𝒂𝒓𝒆𝒓𝒆𝒏 𝒘𝒆 𝒅𝒊𝒏𝒈𝒆𝒏, 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒘𝒆 𝒐𝒎𝒉𝒆𝒍𝒛𝒆𝒏 𝒅𝒆 𝒓𝒆𝒑𝒂𝒓𝒂𝒕𝒊𝒆. 𝒅𝒂𝒕 𝒊𝒔 𝒌𝒊𝒏𝒕𝒔𝒖𝒈𝒊: 𝒉𝒆𝒕 𝒗𝒊𝒆𝒓𝒆𝒏 𝒗𝒂𝒏 𝒅𝒆 𝒊𝒎𝒑𝒆𝒓𝒇𝒆𝒄𝒕𝒊𝒆. 𝒅𝒆 𝒐𝒏𝒗𝒐𝒍𝒌𝒐𝒎𝒆𝒏𝒉𝒆𝒊𝒅 𝒘𝒐𝒓𝒅𝒕 𝒈𝒆𝒗𝒊𝒆𝒓𝒅 𝒆𝒏 𝒈𝒆𝒎𝒂𝒂𝒌𝒕 𝒊𝒏 𝒈𝒐𝒖𝒅, 𝒘𝒂𝒏𝒕 𝒅𝒆 𝒔𝒄𝒉𝒐𝒐𝒏𝒉𝒆𝒊𝒅 𝒛𝒊𝒕 𝒊𝒏 𝒉𝒆𝒕 𝒖𝒏𝒊𝒆𝒌𝒆 𝒗𝒂𝒏 𝒅𝒆 𝒊𝒎𝒑𝒆𝒓𝒇𝒆𝒄𝒕𝒊𝒆.

De schrijfstijl was zeker goed en het was ook wel vlot geschreven maar het verhaal trok mij niet zo, het was vooral heel voorspelbaar en het verhaal was niet heel boeiend, er gebeurde relatief weinig. Ook vond ik persoonlijk de romantiek ver te zoeken in het verhaal, maar de recensies die ik heb gelezen waar merendeels heel positief over was trouwens vonden het een heerlijk romantisch verhaal. Kan aan mij liggen natuurlijk of mijn definitie van romantisch is gewoon wat anders, maar ik vond het niet romantisch #sorrynotsorry

Maar hey! ik heb het wel uitgelezen.

En omdat ik niet alleen maar negatief wil zijn zaten er uiteraard ook wel leuke stukken tussen. Zeker de dingen over de Japanse cultuur en de plaatsen waar Gabe & Fiona kwamen vond ik heel interessant om te lezen. Zo heb ik toch nog wat opgestoken door het verhaal.

En de cover is echt eentje om verliefd op te worden. Wat een plaatje.

★★

Wil je 'de kleine theewinkel in Tokio' ook graag lezen?