Rebecca Yarros - Onverschrokken

Gepubliceerd op 29 juni 2021 om 08:45

BLOGTOUR

ᴡᴀᴀʀ ɢᴀᴀᴛ ʜᴇᴛ ʙᴏᴇᴋ ᴏᴠᴇʀ?

Met 'Onverschrokken', het vijfde deel van de Flight & Glory-serie, brengt Yarros haar sterke en populaire serie tot een prachtig, hartverwarmend slot.

Twee jaar nadat de man van wie ze hield is gedood in Afghanistan, probeert Morgan haar leven weer bij elkaar te rapen. Haar strandhuis in de Outer Banks is toe aan renovatie en dat project is de perfecte afleiding. Maar ook haar nieuwe knappe buurman eist haar aandacht op…

Als alleenstaande vader en redding piloot Jackson zijn buurvrouw Morgan ontmoet, is er meteen een klik, maar Morgan heeft een hoge muur om zich heen gebouwd. Kan Jackson daar doorheen breken?

'Onverschrokken' van Rebecca Yarros is het hartverwarmende vijfde deel en het slot van de populaire Flight & Glory-serie. Eerder verschenen 'Onverminderd', 'Onbereikbaar', 'Onverwacht' en 'Onweerstaanbaar'.

ᴡᴀᴛ ᴠᴏɴᴅ ɪᴋ ᴇʀ ᴠᴀɴ?

Vandaag is het mijn beurt voor de Blogtour van Onverschrokken, en ik heb er zin in!

Dit boek was echt weer een 'tranen'-feestje om te lezen. De Flight & Glory serie van Rebecca Yarros heb ik echt verslonden. Omdat ik mee mocht doen met deze blogtour ben ik eerst de vorige delen van deze serie gaan lezen of nouja eigenlijk bingen want ik kon er geen genoeg van krijgen en ik denk dat ik binnen 1,5 week alle delen van de flight en glorie heb gelezen en ik denk dat dit toch wel echt één van de mooiste boekenseries is. Het is zo jammer dat dit alweer het laatste deel is van deze serie. Ik heb zo met de personages van de delen uit de serie meegeleefd dat de boeken mij na het lezen van de serie gewoon niet konden loslaten. Ik voelde mij dagen later nog steeds van slag want die emoties zijn zo heftig in deze boeken. Dat laat dus alleen maar zien hoe goed deze serie en auteur is. Ik hoop toch echt stiekem dat er nog meer delen komen want personages genoeg toch? Ik wil meer over Mia weten en over de fly-boy vrienden van Jax of gewoon iemand want ik wil meer flight en glory!!

𝒊𝒌 𝒉𝒊𝒆𝒍𝒅 𝒗𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒎. 𝒎𝒊𝒋𝒏 𝒈𝒐𝒅, 𝒘𝒂𝒕 𝒉𝒊𝒆𝒍𝒅 𝒊𝒌 𝒗𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒎, 𝒆𝒏 𝒏𝒖 𝒘𝒂𝒔 𝒅𝒊𝒕 𝒂𝒍𝒍𝒆𝒔 𝒘𝒂𝒕 𝒊𝒌 𝒏𝒐𝒈 𝒉𝒂𝒅. 𝒉𝒊𝒋 𝒘𝒂𝒔 𝒘𝒆𝒈. 𝒉𝒊𝒋 𝒛𝒐𝒖 𝒎𝒆 𝒏𝒐𝒐𝒊𝒕 𝒅𝒊𝒆 𝒕𝒉𝒖𝒊𝒔𝒌𝒐𝒎𝒔𝒕𝒌𝒖𝒔 𝒈𝒆𝒗𝒆𝒏 𝒅𝒊𝒆 𝒉𝒊𝒋 𝒎𝒆 𝒉𝒂𝒅 𝒃𝒆𝒍𝒐𝒐𝒇𝒅, 𝒘𝒆 𝒛𝒐𝒖𝒅𝒆𝒏 𝒏𝒐𝒐𝒊𝒕 𝒅𝒆 𝒌𝒂𝒏𝒔 𝒌𝒓𝒊𝒋𝒈𝒆𝒏 𝒐𝒎 𝒏𝒆𝒕 𝒛𝒐 𝒈𝒆𝒍𝒖𝒌𝒌𝒊𝒈 𝒕𝒆 𝒘𝒐𝒓𝒅𝒆𝒏 𝒂𝒍𝒔 𝒐𝒏𝒛𝒆 𝒗𝒓𝒊𝒆𝒏𝒅𝒆𝒏 - 𝒎𝒐𝒓𝒈𝒂𝒏

Ik keek echt heel erg uit naar deel 5. Ik was zo benieuwd naar het verhaal van Morgan, ze is in de vorige delen natuurlijk wel voorbij gekomen maar ik was zo nieuwsgierig hoe het haar is vergaan nadat haar grote onbeantwoorde-liefde Will in Afghanistan is gesneuveld. Ik heb zo gehuild tijdens die scène (stiekem het hele boek lang). Dus ik was blij dat er een deel over Morgan kwam en weet ik inmiddels ook hoe het met haar gaat en echt.. tijdens het lezen brak mijn hart steeds een beetje meer. Wat had ik te doen met Morgan en ik voelde al haar emoties gewoon door de pagina's door komen.

Morgan, die de dood van haar geliefde Will na 2 jaar nog steeds niet te boven is gekomen probeert een nieuw leven op te bouwen op een andere plek. Ze heeft daarom dan ook met het geld dat Will haar heeft nagelaten een huis aan het strand gekocht. Enige nadeel aan dit huis, het is een bouwval en er moet veel gebeuren, maar ook echt heel veel! En Morgan? Die wil dat het liefst in haar eentje allemaal zien op te knappen, zo ook de intense therapie die zij ondergaat om het trauma die zij heeft omtrent de dood van Will te kunnen verwerken. Maar kan zij dit allemaal alleen?

En dan hebben we Jackson, de knappe nieuwe buurman en alleenstaande vader van een dochtertje, Finley van 5 jaar die in de steek is gelaten door zijn ex-verloofde en moeder van zijn dochter. Morgan & Jackson hebben meteen een klik samen en ook met zijn 5 jarige dochtertje Finley. Maar dan blijkt Jax een redding piloot te zijn en kan dat alles door de war brengen wat ze samen hebben opgebouwd.

Vanaf de eerste pagina wordt je weer helemaal mee gezogen in het verhaal en het laat je ook niet meer los. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar de schrijfstijl van Rebecca Yarros is zo levensecht en je kan gewoon lezen dat zij ervaring heeft in het militaire leven, zoals zij schrijft doet het levensecht overkomen waardoor de emoties nog veel rauwer en dieper worden en je helemaal mee leeft met de personages uit het verhaal.

Hoewel in de vorige delen de andere personages uit de Flight & Glory serie  veelvuldig terug kwamen in de verhalen was dat bij dit deel iets minder het geval. Dit boek ging vooral heel veel over Morgan en Jackson. Sam had in dit verhaal ook een grote bijrol, maar de rest van de stellen (Ember, Josh, Paisley, Jagger & Grayson) kwamen niet veel voor. Dat vond ik ergens wel jammer maar het was geen groot gemis. In het verhaal heb je eigenlijk al genoeg aan Morgan die veel met haar zelf en haar verdriet bezig is en Sam haar helpt om het leven weer op te pakken en alles te kunnen verwerken.

𝒉𝒆𝒕 𝒊𝒔 𝒐𝒌é 𝒂𝒍𝒔 𝒋𝒆 𝒂𝒍𝒍𝒆𝒔 𝒅𝒐𝒆𝒕 𝒘𝒂𝒕 𝒋𝒆 𝒌𝒖𝒏𝒕 𝒆𝒏 𝒕𝒐𝒄𝒉 𝒗𝒆𝒓𝒍𝒊𝒆𝒔𝒕, 𝒕𝒐𝒄𝒉 𝒘𝒆𝒈 𝒘𝒐𝒓𝒅𝒕 𝒈𝒆𝒔𝒑𝒐𝒆𝒍𝒅. 𝒉𝒆𝒕 𝒊𝒔 𝒉𝒆𝒆𝒍 𝒓𝒐𝒕𝒕𝒊𝒈, 𝒎𝒂𝒂𝒓 𝒉𝒆𝒕 𝒊𝒔 𝒆𝒆𝒏 𝒎𝒊𝒏𝒅𝒆𝒓 𝒕𝒓𝒂𝒈𝒊𝒔𝒄𝒉 𝒆𝒊𝒏𝒅𝒆 𝒅𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒍𝒆𝒎𝒂𝒂𝒍 𝒏𝒐𝒐𝒊𝒕 𝒊𝒆𝒕𝒔 𝒑𝒓𝒐𝒃𝒆𝒓𝒆𝒏 - 𝒋𝒂𝒄𝒌𝒔𝒐𝒏

Onverschrokken is denk ik wel één van de beste delen van deze serie omdat het zo heftig en vol emotie zit. Dit verhaal draait vooral om verlies, rouwverwerking, vertrouwen en doorzettingsvermogen. Opgeven is geen optie. Dit boek laat je zo hard huilen en het breekt je hart telkens weer een beetje meer, maar het laat je ook lachen want er zit ook genoeg humor waardoor je weer in je broek plast. Dus zakdoeken heb je zeker nodig ;)

De flight & glorie serie van Rebecca Yarros is gewoon een dikke vette aanrader om te lezen, je zult er geen spijt van krijgen. Dus zeker lezen met genoeg zakdoeken en laten we nu maar met ze alle hopen dat er stiekem toch nog een deel komt want ik heb er nog lang geen genoeg van!

Deze blog is onderdeel van de blogtour 'onverschrokken' van Zomer & Keuning. neem vooral ook een kijkje bij de andere bloggers om te zien wat hun van het boek vonden!

Zomer & Keuning, heel erg bedankt voor het recensie-exemplaar en dat ik mee mocht doen met deze blogtour.

Uitgeverij Z&K | (zomerenkeuning.nl)