Nicola May - De sterrenhemel boven Ferry Lane / Ferry Lane 2

Gepubliceerd op 14 december 2021 om 10:56

'De sterrenhemel boven Ferry Lane' van Nicola May is het tweede deel van bestsellerauteur Nicola May's Ferry Lane-feelgoodserie.

Toen Star, de hoofdpersoon in 'De sterrenhemel boven Ferry Lane' van Nicola May, op zestienjarige leeftijd zwanger raakte, dacht ze dat haar leven over was. Nu is ze drieëndertig, moeder van Skye en de eigenaar van de succesvolle sieradenkraam op Ferry Lane Market en is ze dolgelukkig met haar leven. Hoewel... Een paar maanden geleden ontmoette ze de Amerikaanse toerist Jack en Star durfde eindelijk haar hart weer open te stellen voor de liefde. Totdat Jack plotseling vertrok, zonder afscheid te nemen. Star doet er alles aan om hem te vergeten en de knappe en lieve Conor geeft haar wat afleiding. Maar dan staat Jack opeens weer voor haar neus... 'De sterrenhemel boven Ferry Lane' van Nicola May is het tweede deel van de hilarische Ferry Lane-feelgoodserie.

Samen met Nina van @lovingreader las ik het nieuwste boek van Nicola May, de sterrenhemel boven Ferry Lane. Wij kregen beide een recensie exemplaar van Zomer en Keuning en besloten er een buddyread van te maken.

"Ik heb je ooit Steren genoemd omdat dat Ster betekent. Nu je dochter bijna op eigen benen staat, lijkt het me hoog tijd om zelf te beginnen met stralen!"

Ik heb van de vorige serie van Nicola May, "Cockleberry bay" heel erg genoten en keek dus ook heel erg uit naar de Ferry Lane serie.

De sterrenhemel boven Ferry Lane is weer een heerlijke luchtige feelgood vol met liefde en romantiek. Dit deel ging voornamelijk over Star maar gelukkig hoefde we Kara Moon, waar het eerste deel "welkom in Ferry Lane" over ging dit deel niet te missen want als beste vriendin van Star kwam zij nog regelmatig voor in het verhaal, maar leerde we ook een paar nieuwe gezichten kennen. Opa Harry had in het vorige deel echt mijn hart gestolen nu was dat toch echt wel tante Flo. Je gunt iedereen zo'n lieve tante.

"Tussen wat wordt gezegd en niet bedoeld en wat wordt bedoeld en niet gezegd gaat de meeste liefde verloren."

De 33-jarige Star runt haar eigen winkel op Ferry Lane Market, STAR Crystals & Jewellery en is moeder van een puberdochter, Skye en samen hebben ze al heel wat meegemaakt. Zeker met Estelle, de moeder van Star die haar leven niet helemaal op orde heeft.

Hoewel ik in het begin nog een beetje in het verhaal moest komen met name omdat ik weer erg moest wennen aan de vele personages van de Ferry Lane market wist ik na een paar hoofdstukken weer helemaal wie wie was en zat ik ook weer helemaal in het verhaal. Zodra je in het verhaal zit laat het je ook niet meer los. Het leest heerlijk weg dankzij de fijne en luchtige schrijfstijl van Nicola. De humor en emoties komen dan ook goed tot zijn recht. Ook de korte hoofdstukken maakt het prettig om te lezen alleen moet je soms even schakelen omdat het volgende hoofdstuk om een ander persoon gaat.

"het hart heeft absoluut zijn redenen die de rede niet kent, maar onze harten zijn nu eindelijk samen en dat er straks nog een derde hartje bij komt, maakt de situatie er alleen maar mooier op."

Al met al is "de sterrenhemel boven Ferry Lane" een dikke aanrader. Het leest heerlijk weg, is een lekker luchtig verhaal om je even heerlijk in te verliezen. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het laatste deel "de regenboog naar Ferry Lane" dit deel gaat over Glanna van de Hartmouth Gallery. Voor de Ferry Lane lezer en nog redelijk onbekende personage, hoewel haar naam af en toe is gevallen weten we nog maar weinig van Glanna. Ik kan dus niet wachten om haar verhaal te mogen lezen.

"De zee heeft geen einde, dus waarom zou onze liefde dat wel hebben?"

Zomer en keuning bedankt voor dit recensie exemplaar en Nina voor de gezellige buddyread.

★★★