Hetty Kleinloog - De zusjes / Kauffmann 1

Gepubliceerd op 2 december 2021 om 12:25

Deel 1 in de Kauffmann & Kauffmann-serie De tweelingzussen Lisa en Kat Kauffmann zijn eigenaar van een bedrijfsrecherchebureau in hartje Amsterdam. Waar Lisa – opgeleid aan de politieacademie – de regels volgt, kleurt Kat – van origine journalist – nogal eens buiten de lijntjes. Hoewel hun gespannen relatie een soepele samenwerking in de weg staat, blijken ze juist door hun zussenband de meest ingewikkelde misdrijven op te kunnen lossen. Lisa Kauffmann staat bij de kassa om haar boodschappen te betalen, maar haar pinpas weigert: te weinig saldo. Als ze er daarna thuis achter komt dat haar sieradenkistje leeg is en ze ook het lievelingsmedaillon van haar overleden moeder niet meer kan vinden, is het haar duidelijk. Ze ontdekt de locatie waar haar verslaafde tweelingzus Kat zich bevindt en is nog maar net op tijd om haar van de dood te redden. Wanneer Kat uit het ziekenhuis wordt ontslagen, brengt Lisa haar naar een afkickkliniek en ze neemt zich voor nooit meer iets met haar twaalf minuten jongere zus te maken te hebben. Maar daar komt verandering in als vader Kauffmann voor hun verjaardag – Kat is inmiddels weer thuis en clean en Lisa zit financieel aan de grond – een gift geeft om Kauffmann Bedrijfsrecherche nieuw leven in te blazen, op voorwaarde dat ze het samen runnen. Tijdens een bedrijfsetentje is Lisa getuige van een aanslag op de directeur en daarmee is de eerste opdracht een feit. Wanneer Kat, die het niet zo nauw neemt met de grenzen van de wet, haar zus probeert bij te staan in deze zaak, stapelen de problemen zich op.

Dit was mijn eerste kennismaking met Hetty Kleinloog. Deze serie was ook helemaal nieuw voor mij en had er nog niet eerder van gehoord. Maar omdat ik van Marmer deel 2 kreeg als recensie exemplaar moest ik natuurlijk eerst het eerste deel even lezen. En wauw! Dit boek las echt weg als een trein. Van begin tot eind zat je helemaal in het boek en kon ik hem voor geen mogelijkheid weg leggen. Dit boek bevat zo'n fijne schrijfstijl en een onwijs leuk verhaal. Het was alles behalve voorspelbaar en zeker het einde, ik zag het allemaal niet aankomen!
De personages waren leuk en verfrissend van beide zussen ga je houden.

𝑧𝑒 𝑧𝑜𝑢 𝑎𝑐𝘩𝑡𝑒𝑟 𝘩𝑒𝑚 𝑎𝑎𝑛 𝑤𝑖𝑙𝑙𝑒𝑛 𝑟𝑒𝑛𝑛𝑒𝑛, 𝑤𝑖𝑙𝑙𝑒𝑛 𝑧𝑒𝑔𝑔𝑒𝑛 𝑑𝑎𝑡 𝑧𝑒 𝑔𝑒𝑙𝑜𝑔𝑒𝑛 𝘩𝑒𝑒𝑓𝑡, 𝑑𝑎𝑡 𝑧𝑒 𝑜𝑝 𝑑𝑒 𝑒𝑒𝑟𝑠𝑡𝑒 𝑠𝑡𝑒𝑒𝑛 𝑣𝑎𝑛 𝘩𝑒𝑡 𝑓𝑢𝑛𝑑𝑎𝑚𝑒𝑛𝑡 𝑑𝑎𝑡 𝑧𝑒 𝑠𝑎𝑚𝑒𝑛 𝑔𝑒𝑙𝑒𝑔𝑑 𝘩𝑒𝑏𝑏𝑒𝑛 𝑛𝑜𝑔 𝑒𝑒𝑛 𝑠𝑡𝑒𝑒𝑛 𝑤𝑖𝑙 𝑝𝑙𝑎𝑎𝑡𝑠𝑒𝑛, 𝑒𝑛 𝑛𝑜𝑔 𝑒𝑒𝑛 𝑒𝑛 𝑛𝑜𝑔 𝑒𝑒𝑛, 𝑛𝑒𝑡 𝑧𝑜𝑙𝑎𝑛𝑔 𝑡𝑜𝑡 𝑧𝑒 𝑒𝑒𝑛 𝑘𝑎𝑠𝑡𝑒𝑒𝑙 𝑣𝑎𝑛 𝑙𝑖𝑒𝑓𝑑𝑒 𝑔𝑒𝑏𝑜𝑢𝑤𝑑 𝘩𝑒𝑏𝑏𝑒𝑛. 𝑧𝑒 𝑤𝑒𝑒𝑡 𝑒𝑐𝘩𝑡𝑒𝑟 𝑑𝑎𝑡 𝑧𝑒 𝑜𝑣𝑒𝑟𝑎𝑙 𝑒𝑒𝑛 𝑟𝑢ï𝑛𝑒 𝑣𝑎𝑛 𝑚𝑎𝑎𝑘𝑡, 𝑛𝑜𝑔 𝑣𝑜𝑜𝑟𝑑𝑎𝑡 𝑒𝑟 ü𝑏𝑒𝑟𝘩𝑎𝑢𝑝𝑡 𝑒𝑒𝑛 𝑓𝑢𝑛𝑑𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝑔𝑒𝑙𝑒𝑔𝑑 𝑖𝑠.

Ik ben zo benieuwd naar deel 2. Dus ik nestel mij vandaag lekker op de bank met een dekentje en een kannetje thee en ga weer heerlijk genieten van de avonturen van de zusjes Kauffmann Lisa & Kat ♡

@uitgeverijmarmer bedankt voor deze fantastische boekentip. Jullie hadden helemaal gelijk, deze serie is echt iets voor mij!

★★★