Karin Quint - Het koetshuis

Gepubliceerd op 8 maart 2022 om 10:21

Het koetshuis van Karin Quint is het eerste deel in de nieuwe feelgoodserie over Rosaville, een landgoed vol romantiek, geheimen en grandeur.

Historica Laura woont op het schitterende Rosaville, een landgoed met verhalen in alle hoekjes. Wanneer haar dementerende oma haar vertelt over een onbeantwoorde liefde, duikt Laura in de geschiedenis van het koetshuis op het landgoed. Waarom is die plek zo belangrijk voor haar grootmoeder? Terwijl Laura steeds meer te weten komt over wat er in het koetshuis is gebeurd, wordt ze zelf ook verliefd op Tom. Maar ook bij Laura lijkt het mis te gaan, want Tom heeft geheimen – en niet alleen voor haar… Wat Laura nog niet weet is dat in het koetshuis alles samenkomt, niet alleen in het verleden, maar ook in het nu!

"Soms vraag ik me af of onze liefde wel buiten het koetshuis kan bestaan. Maar als ik hem dat vraag, zegt hij alleen maar dat ik hem wat meer tijd moet geven"

Ik mocht het koetshuis lezen met de buddyread van LS Amsterdam samen met Ilona. Super leuk want dit boek stond al een lange tijd op mijn tbr maar het kwam er steeds niet van. Nu 'moest' ik er echt aan geloven en ik heb er geen seconden spijt van gehad. Samen met Ilona van LS en de gezellige groep van mensen die meededen aan de buddyread hebben we dit boek 2 weken met plezier gelezen en als leuke afsluiter een teamsessie samen met Karin Quint.

"Maar toen de deuren dicht waren wist ik ineens wie hij was. En ik wist ook dat ik zojuist de bekendste televisieproducent van het land van zijn fiets had gereden"

Het was een heel fijn verhaal die je maar met moeite aan de kant kon leggen. De korte hoofdstukken, de personages, de fijne schrijfstijl en de mooie omgeving waren de perfecte ingrediënten om het boek niet los te kunnen laten. Ze laat de personages leven en je voelt door het boek heen je eigen band met de personages groeien maar ook de personages maken door het verhaal heen een groei door die goed uitkomt op papier. Enige nadeel van het verhaal vond ik het de vele personages en dat Laura iedereen, dus ook haar vader en moeder bij de voornaam noemt waardoor ik af en toe even niet meer wist wie wie nou allemaal was.

De personages waren heel leuk op hun eigen manier, ze waren allemaal heel verschillend van elkaar. Hoewel ik in het begin wat moeite had met Laura die vooral overal heel negatief over was en neer keek op de mensen die 'lager geschoold' waren dan haar en helemaal niets met tv en muziek had en daar dus ook helemaal niets van af wist, wist ik ook wel dat er meer in Laura zou zitten dan hoe ze zich voordeed in het begin van het verhaal. Stiefvader Kees en bestie Emina hebben mijn hart in dit verhaal wel echt gestolen.

"Ik had het naar mijn zin bij Tomboy TV. Het was niet makkelijk om dat aan mezelf toe te geven. Maar ik kon het niet langer ontkennen. Ik voelde me opgenomen, hoe onmogelijk me dat van tevoren ook had geleken"

Hoewel je bij een feelgood boek altijd wel een beetje weet wat er allemaal gaat gebeuren en waar het heen gaat gedurende het verhaal had het koetshuis een heleboel plottwist waardoor ik het spoor een beetje kwijtraakte en dus echt geen idee meer had! Al mijn theorieën vlogen van tafel. Maar wat heb ik genoten van dit verhaal.

Het koetshuis is een grote aanrader. Een heerlijk verhaal die je niet kan loslaten die heerlijk is geschreven, leuke personages, plottwists en heel veel liefde.

"Muziek had me nooit geïnteresseerd. Het was voor mij gewoon geluid, niet meer of minder dan het kraken van een deur op het voorbij zoeven van een auto"

Bedankt LS Amsterdam & Ilona dat ik mee mocht doen aan jullie buddyread.